luni, 10 noiembrie 2014

Ilie MILUTIN: Când Îl auzi pe Dumnezeu

Habacuc 3 : 16 – 19
Când am auzit… lucrul acesta, mi s-a cutremurat trupul; la vestea aceasta, mi se înfioară buzele, îmi intră putrezirea în oase şi-mi tremură genunchii. Căci aş putea oare aştepta în tăcere ziua necazului, ziua când asupritorul va merge împotriva poporului? Căci, chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va da niciun rod, rodul măslinului va lipsi, şi câmpiile nu vor da hrană, oile vor pieri din staule, şi nu vor mai fi boi în grajduri, eu tot mă voi bucura în Domnul, mă voi bucura în Dumnezeul mântuirii mele! Domnul Dumnezeu este tăria mea; El îmi face picioarele ca ale cerbilor şi mă face să merg pe înălţimile mele. – Către mai marele cântăreţilor. De cântat cu instrumente cu corzi.”
Mesajul din ultima parte a cărții profetice, Habacuc, l-am intitulat:
Când Îl auzi pe Dumnezeu”
Nu e lucru mai important decât să Îl auzi pe Dumnezeu vorbindu-ți.
Trăim într-o lume în care ne place să fim auziți, ne place să vorbim și să avem și noi ceva de spus la un anumit subiect. Uitați-vă la lumea în care trăim, unde sunt mai mulți oameni adunați, și veți vedea că fiecare vrea să aibă un cuvânt de spus.
Când venim la biserică, avem ceva de spus prin cântare, poezie sau rugăciune, dar trebuie să fim concentrați și pe a asculta, pe a-L auzi pe Dumnezeu având ceva de spus. Timpul nostru de închinare la Biserică este unul deosebit de înălțător. Venim la biserică și ne bucurăm de părtășia pe care o avem împreună și de faptul că avem posibilitatea să aducem înaintea lui Dumnezeu poeziile noastre, cântările noastre, dar suntem tot atât de concentrați să auzim în actul închinării pe un Dumnezeu care are ceva să ne spună ? Sau suntem concentrați doar ca Dumnezeu să ne audă pe noi ?
Habacuc ne dă de înțeles că el, ca oricare dintre noi, a fost concentrat pe a-I spune lui Dumnezeu ce îl doare pe el. Uitați-vă cum începe, în mod surprinzător, cartea proorocului Habacuc: „Până când voi striga către Tine, Doamne, fără s-asculţi? Până când mă voi tângui Ţie, fără să dai ajutor?” Habacuc 1:2  Doamne, de ce nu vrei să asculți ? Am ceva, mă frământă ceva și Tu nu iei aminte – Așa își începe Habacuc cartea. Era o vreme în care țara mergea rău. Degradarea morală era prezentă în țară. A avut ceva să-i spună lui Dumnezeu și i-a spus cu maximă duritate prin aceste întrebări. De ce nu faci ceva, Doamne ? Ai toată puterea. Aș face eu ceva, dar nu pot.
Când Dumnezeu i-a dat un răspuns la întrebări, abia atunci a înțeles Habacuc ce trebuie înțeles când te raportezi la Dumnezeu. La un moment dat, ni se spune că profetul a stat pe un turn și a ascultat ce are El de zis și știți ce a zis Dumnezeu ? Da, voi face ceva – „Aruncaţi-vă ochii printre neamuri şi priviţi, uimiţi-vă şi îngroziţi-vă! Căci în zilele voastre voi face o lucrare pe care n-aţi crede-o, dacă v-ar povesti-o cineva!”(Habacuc 1 : 5)
Dumnezeu îi spune: Am să pedepsesc pe poporul acesta rău printr-un popor mai rău decât el ! Am să îi chem pe babilonieni, pe haldei, pe poporul acesta rău și sângeros și prin ei am să-i pedepsesc pe evrei pentru neascultarea lor.
Vreau să știți că, dacă la început Habacuc are ceva să-i spună lui Dumnezeu, marile schimbări în viața lui se produc atunci când Dumnezeu îi spune ceva lui. Capitolul 3 al cărții este capitolul concluziilor și vedem la ce concluzii a ajuns Habacuc:
Habacuc 3: 2 și 16 „. Când am auzit, Doamne, ce ai vestit, m-am îngrozit. Când am auzit… lucrul acesta, mi s-a cutremurat trupul; la vestea aceasta, mi se înfioară buzele, îmi intră putrezirea în oase şi-mi tremură genunchii. Căci aş putea oare aştepta în tăcere ziua necazului, ziua când asupritorul va merge împotriva poporului?” Doamne, am venit înaintea Ta cu pieptul în față și acum îmi tremură genunchii !
  1. Când Îl auzi pe Dumnezeu, îți dai seama de propria ta slăbiciune
    Când Îl auzi în mod real pe Dumnezeu că îți spune ceva, îți dai seama cât ești de mic.Habacuc s-a văzut la început un justițiar, unul care are ceva de spus și are ceva nuanțat de spus, dar când Îl aude pe Dumnezeu vorbind, intră groaza în el, se sperie și pleacă capul. Fiecare din noi, iar acest lucru e caracteristic fiecărui om, avem tendința să credem că suntem mai importanți decât suntem. Am auzit pe unii oameni spunând: „Veți vedea voi când nu mai sunt eu !” O astfel de vorbă lasă să se vadă că omul se crede mai important decât este. Uitați-vă la exemplul lui Habacuc, care s-a crezut mai important decât oamenii din țară, dar când vorbește Dumnezeu, realizează cât este el de mic și că este doar un praf de țărână. Astăzi ești, dar mâine poți să nu mai fii !
  2. Când Îl auzi pe Dumnezeu, ai șansa schimbării radicaleOridecâte ori venim în Casa Domnului, să Îl lăsăm pe Dumnezeu să ne spună ceva, să facem liniște în noi înșine și să Îl lăsăm pe Dumnezeu să ne vorbească.Iată-l pe Habacuc, omul care se uită la ce se întâmplă în țară și spune: „Doamne, dar cum mă mai pot eu bucura când nimic nu e bun în țara asta ? Doamne, cum să mă bucur?” Dumnezeu îi vorbește, iar Habacuc prinde această șansă și iată schimbarea radicală a profetului. Acesta spune așa:„Când am auzit… lucrul acesta, mi s-a cutremurat trupul; la vestea aceasta, mi se înfioară buzele, îmi intră putrezirea în oase şi-mi tremură genunchii. Căci aş putea oare aştepta în tăcere ziua necazului, ziua când asupritorul va merge împotriva poporului? Căci, chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va da niciun rod, rodul măslinului va lipsi, şi câmpiile nu vor da hrană, oile vor pieri din staule, şi nu vor mai fi boi în grajduri, eu tot mă voi bucura în Domnul, mă voi bucura în Dumnezeul mântuirii mele!”Este șansa pe care a prins-o Habacuc când Dumnezeu i-a vorbit, însă el spune: „Am să mă bucur ÎN DOMNUL !” Doamne, nu voi mai fi omul circumstanțelor, ci mă vor bucura în Tine în orice vreme. Circumstanțele se pot schimba într-o clipă.
    Vedem pe unii care sunt bucuroși când au câștigat ceva, când le merge bine și situațiile sunt favorabile, dar asta este bucuria lumii, care nu ține mult. Habacuc vine și spune: „Doamne, nu mă mai bucur de circumstanțe, nici dacă vei pune ordine în țară, ci am să mă bucur chiar dacă vin haldeii, chiar dacă nu mai rodește țarina, am să mă bucur în Tine, pentru că Tu nu te schimbi niciodată.”
    David, în psalmul 9, versetul 2 spune: „Voi face din Tine bucuria și veselia mea!” Doamne, nu am să mă mai întristez de mine, de eșecurile mele, ci vreau să fac din Tine bucuria mea. Dumnezeu ne-a îmbrăcat cu haina mântuirii și mă rog să știm să ne bucurăm în El !
    „Cel neprihănit va trăi prin credința lui” Habacuc 2 : 4 Într-o lume a problemelor, a neînțelegerilor, a crizelor de tot felul, cel neprihănit, în așteptarea revenirii Mirelui, va trăi prin credință, iar cel ce va trăi prin credință, își ancorează bucuria lui în Domnul.
  1. Când Îl auzi pe Dumnezeu, ai șansa mântuirii taleAș vrea să închei cu o provocare, care este provocarea de final a cărții Habacuc, pe care vă îndemn să o citiți, pentru că este o carte plină de învățături – Ascultă de Dumnezeu și prinde această șansă care ți se oferă acum – șansa de a fi mântuit și de a avea bucuria mântuirii Sale. Vreau să punctez adevărul de final, extras din Epistola către Evrei 12 : 25„Luaţi seama ca nu cumva să nu voiţi să ascultaţi pe Cel ce vă vorbeşte! Căci, dacă n-au scăpat cei ce n-au vrut să asculte pe Cel ce vorbea pe pământ, cu atât mai mult nu vom scăpa noi, dacă ne întoarcem de la Cel ce vorbeşte din ceruri”Da, ne bucurăm de un Dumnezeu bun cu noi, dar știm că avem șansa de a ne bucura în El chiar și când avem probleme în familie, când avem probleme de sănătate. Bucuria noastră e în El și vai de noi dacă nu Îl ascultăm din ceruri pe Cel ce ne vorbește. Dumnezeu a vorbit în vechime prin prooroci, în multe rânduri, dar la sfârșitul acestor zile, Dumnezeu ne-a vorbit prin Fiul, spune autorul epistolei către Evrei.
    Nu e lucru mai important decât să Îl auzi pe Dumnezeu vorbindu-ți și când vorbește Dumnezeu, să prinzi șansa care ți se oferă. Acum ți se oferă șansa mântuirii tale. Întinde și tu mâna și primește ajutorul de El, Dumnezeul Universului.
    Amin
predica pastorului Ilie MILUTIN, pastor iubit și apreciat de membrii Bisericii Baptiste din Coronini, al cărei slujitor este. Dumnezeu să-l binecuvinteze !
Mesajul complet al acestei predici este disponibil audio și video, din data de 9.11.2014,  pe siteul http://www.livestream.com/harulmoldovaveche
Citeşte mai mult pe www.stiricrestine.ro Ilie MILUTIN: Când Îl auzi pe Dumnezeu 

Niciun comentariu: